قابل توجه مدیران ایرانی که در عرصه ارائه خدمات بهتر و توجه به نیازها و رفاه حال کارمندان خویش فعالیت می نمایند:
بحث از نیازها و راه های بر آوردن آن نیازه ها ( نیروی انسانی ) هنوز مورد توجه بسیاری از مدیران در عرصه کار وخدمات است. بسیاری از افراد در این فکرهستند که دیگر زمان مطرح نمودن این موضوع گذشته است و باید به موضوعات جدید پرداخت اما قضاوت در این مورد بسیار زود است .
بر این باوریم که برای ارائه خدمات بهتر یکی از مسائل مهم وجود کامندانی متخصص در آن عرصه و در همین حال توجه به نیازهای آنان و رفاه و آسایش آنان است ، چراکه این نیروی انسانی متخصص است که به وجود آورنده این چرخ کار و ایجاد کالا و خدمات می باشد که متاسفانه در بسیاری از مواقع به نیازها و علایق آنان توجه نمی شود در این مورد باید مدیران از تجارب شرکتهای بزرگی همانند مایکروسافت و گوگل در ارائه خدمات متنوع و در عین حال توجه به نیازهای کارمندان خویش استفاده نمایند . در زیر نمونه از این ارائه خدمات و توجه به نیازهای کارمندان در شرکت گوگل آورده شده است تا شاید مورد توجه و نظر مدیران ما قرار گیرد. (برگرفته شده از مطالب رضا شریفی در گروه کیمانت kimiyanet@yahoogroups.com )
| |
همه ما میدونیم که کار کردن تو گوگل امتیازات خاصی داره ، اما ، من متعقد هستم که این غول دنیای موتور های جستجو به طور جدی به فکر آسایش کارمندان خودش هست. همان طور که این کپسول عایق صدا و نور نشون میده. (یعنی طرف خوابیده اون تو داره حالشو میبره همه صدا و تصویر مال خودشه) استراحت: در این اتاق صندلی های مخصوص ماساژ وجود دارد که میتونید خودتون اونارو کنترل کنید..در حالیکه با آرامش به آکواریوم های بزرگ نگاه میکنید. !!! سلامتی : ماساژ حرفه ای موجود است . غذا: کارمندان میتونند هر چیزی که میخوان رو از یک لیست بزرگ غذا و نوشیدنی بخورن. ایستگاه کاری : هر کارمندی حداقل دو تا مانیتور بزرگ داره. نوع آوری: تخته های بزرگ در همه جا وجود داره چون یکی از مدیران گوگل میگه: ایده ها همیشه وقتی تو دفتر کارت نشستی نمیان. اوقات فراغت: میز بیلیارد , بازی های کامپیوتری و ... در خیلی از جاها وجود داره. ارتباطات : در هر طبقه کابینهای خصوصی وجود داره که کارمندان میتونن به کارهای شخصیشون رسیدگی کنن. ساپورت فنی: با کامپیوترت مشکل داری ؟ مهم نیست.. اونو بیار اینجا .جایی که نوشیدنیها ..موجود هستن تا وقتیکه کامپیوترت درست بشه. |