هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

پر بیننده‌ترین وبلاگ

پر بیننده‌ترین وبلاگ دنیا در هر ثانیه ‪ ۱۰۰‬بازدیدکننده دارد


پر بیننده‌ترین وبلاگ دنیا در هر ثانیه ‪ ۱۰۰‬بازدیدکننده دارد به طوریکه در طی دو سالی که از آغاز فعالیتش می‌گذرد، تاکنون بیش از ‪۱۰۰‬ میلیون تن از آن بازدید کرده‌اند.

بر اساس گزارش گاردین، پر بیننده‌ترین وبلاگ دنیا متعلق به یک بازیگر و کارگردان معروف زن چینی به نام " ژو جینگ لی" (‪(Xu Jinglei‬ است که در کمتر از دو سال ‪ ۱۰۰‬میلیون کاربر اینترنتی از آن بازدید کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: این بازیگر چینی در وبلاگ خود که از اکتبر ‪ ۲۰۰۵‬آغاز به کار کرده است فقط درباره زندگی، سینما و مسایل معمولی روزانه می‌نویسد.

به گزارش گاردین، سایت آمارگیر "تکنوراتی" ( ‪ ( Technorati‬وبلاگ "جینگ‌لی" را در صدر پربیننده‌ترین وبلاگ‌های دنیا و حتی بالاتر از وبلاگ‌های معروف آمریکایی معرفی کرده است.

رتبه دوم پر بیننده‌ترین وبلاگ‌های دنیا نیز متعلق به وبلاگ یک رمان‌نویس جوان و معروف چینی به نام "هان‌هان" ( ‪ ( Han Han‬است که تعداد
بازدیدکننده‌های آن نیز در مرز ‪ ۱۰۰‬میلیون قرار دارد.

گاردین در گزارش خود آورده است: "ژو جینگ لی" مجموعه مطالبی را که در وبلاگش با نشانی ‪ blog.sina.com.cn/xujinglei‬نوشته، در یک کتاب منتشر کرده است

گزارش ندهید

به مایکروسافت گزارش ندهید! 

 بروز مشکل در سیستم

اشاره :

همه‌ شما با پیغام گزارش خطا در ویندوز اکس‌پی(مطابق شکل زیر) آشنا هستید. این پیغام هنگامی که ویندوز با مشکل برخورد کرده باشد (در غالب اوقات هنگ کرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشکل را کشف کند، ظاهر می‌شود و از کاربر تقاضا می‌کند این موضوع را به مایکروسافت گزارش کند. وقتی شما کلید را کلیک می‌کنید، ویندوز اکس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یک گزارش تهیه می‌نماید و برای شرکت مایکروسافت ارسال می‌کند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شرکت مایکروسافت با استفاده از اطلاعاتی که از این گزارش‌ها به‌دست می‌آورد، به مشکلات ویندوز پی ‌می‌برد و در نسخه‌های بروزرسان یا نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود این مشکلات را برطرف می‌نماید، اما ممکن است این رفتار ویندوز اکس‌پی، امنیت سیستم را به خطر بیاندازد.

چون با این گزارش، نام کامپیوتر، وضعیت برنامه‌ها و سخت‌افزار کامپیوتر و هر اطلاعات دیگری که شرکت مایکروسافت بخواهد، ارسال خواهد شد.

پیغام خطا در ویندوز xp

مرکز Department of Energy Computer Incident Advisory Capability در پی تحقیقاتی که دربارهِ موضوع گزارش‌های کاربران به مایکروسافت انجام داده، به این نکته رسیده است که گزارش‌هایی که در پی مشکلات برای مایکروسافت ارسال می‌شود، شامل اطلاعاتی از اسناد کاربران است.

خطر دیگری که این موضوع می‌تواند برای کاربران داشته باشد، نرم‌افزارهای تروجان و بدافزارهایی هستند که می‌توانند از این رخنه سیستم استفاده نمایند. هکرها برنامه‌های مورد‌نظرشان را طوری برنامه‌نویسی می‌کنند که با فعال شدن پروسه گزارش‌گیری مایکروسافت از سیستم، برنامه خود را که روی کامپیوتر نصب کرده‌اند اصطلاحاً بیدار می‌سازند و از اتصال کامپیوتر به اینترنت نهایت استفاده را می‌کنند.

کارشناسان اکیداً توصیه می‌کنند که با مشاهده پیغام ارسال گزارش به مایکروسافت روی کلیک Don"t Send کلیک کنید. در این حالت هیچ‌ اتفاقی برای سیستم روی نمی‌دهد و پس از چند ثانیه‌ای به حالت اولیه برمی‌گردد، اما اگر بخواهیم برای همیشه این پیغام را مشاهده نکنیم، چه‌کار باید انجام داد؟ این امکان در ویندوز اکس‌پی فراهم شده است که این پروسه غیرفعال شود. روش کار بدین صورت است:

 

1- از منوی Start ابزار RUN را اجرا کنید.

2- عبارت sysdm.cpl را تایپ نمایید و کلید Enter را فشار دهید.

3- از پنجره System Properties برگه Advenced را انتخاب کنید.

4- در پایین پنجره روی کلید Error Reporting کلیک کنید.

5-  اکنون از پنجره Error Reporting می‌توانید تمام Errorها را غیرفعال یا آن‌ها را تنها برای یک برنامه خاص فعال نمایید. از بخش Choose Programs می‌توانید به ویندوز بگویید برای کدام نوع برنامه‌هایی پیغام ارسال گزارش را نمایش دهد.

6- با زدن کلیک OK این تنظیم را به ویندوز اعمال نمایید. 

غول پیکر RapidShare

روش های جستجو در سایت غول پیکر RapidShare

حتما تا به حال گذر شما به سایت RapidShare افتاده است ( مثل Youtube در پست قبلی ) یا حداقل با لینک فایل های قرار داده شده روی این سایت در جاهای مختلف برخورد کرده اید.

شاید RapidShare یکی از بزرگترین و سریعترین میزبانان وب در دنیا باشد.  RapidShare یک سایت مجانی برای Upload فایل است که افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا فایل های خود مانند موزیک , فیلم , کتاب , نرم افزار و هر چیزی  که قابل قرار دادن در سطح وب باشد را در این سایت غول پیکر  قرار داده اند. اما این سایت قدرتمند چند اشکال کوچک نیز دارد. یکی اینکه دانلود کردن به صورت مجانی از این سایت کمی دردسر دارد . یعنی شما نمی توانید از برنامه های مدیریت دانلود در این سایت استفاده کنید. و همچین باید از چند صفحه مختلف عبور کنید. که البته این مشکلات نیز با استفاده از تکنیک هایی تا حدودی حل شذه است. شاید در پست های بعدی به نحوه دانلود با دردسر کمتر از این سایت بپردازم ولی فعلا به مشکل دیگری داریم و آن اینکه برای دانود کردن از این سایت شما حتما احتیاج  به لینک اصلی فایل را دارید. یعنی اینکه شما از نمی توانید از درون محتویات این سایت به با خبر شوید مگر با داشتن همان لینک اصلی فایل. خب حال که شما لینک ندارید چه باید کنید؟ راهش جستجو است  اصلا شما به این نکته فکر کرده اید که جستجو در این سایت می تواند شما را به چه چیزهایی برساند.

در ایجا من  17 موتور چستجو که مخصوص یافتن فایل در این سایت هستند را قرار می دهم. کافیست کلمات کلیدی خود را برای جستو به یکی از این سایت ها بدهید و ....

یک نکته دیگز اینکه بعضی این سایت ها ممکن است در برخی از شهرها بسته باشد. یعنی همان مشترک گرامی ... و این حرفا ...

 

  1. HellaFiles   
  2. Rapidoogle     

گول نخورید

اگر Gmail دارید، لطفا گول نخورید!

ایمیلی قلابی از طرف گوگل برای بعضی از کاربران، حاوی دعوتنامه رایگان برای آپگرید کردن مقدار فضای جیمیل، آمده است. اگر کاربری روی لینک دعوتنامه کلیک کند، رمز عبورش را دو دستی تحویل هکرها داده است!

نمای ایمیل به صورت زیر است .

Dear Gmail customer
From now if you need more than 2 GB of space use this invitation and upgrade your account to 100 GB of space also you can register one free domain name via this invitation
your account upgrade will done after 24 hours
your invitation code is: http://gmailupgrades.com/Gmail-Account-Upgrade/…/
Thank You
Gmail Support Department

یاهوی محبوب

یاهو برای نخستین بار از گوگل محبوب تر شد

 کاربران یاهو برای اولین بار به عملکرد کلی خدمات یاهو رای بیشتری نسبت به گوگل دادند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،آمار منتشره از دانشگاه میشیگان آمریکا درمورد شاخص رضایت کاربران اینترنتی ، نشان داد نمره رضایت مشتریان یاهو با افزایش 9/3 درصدی نسبت به سال گذشته به 79 امتیاز رسید . این در حالی است که امتیاز گوگل با 7/3 درصد کاهش به 78 امتیاز رسید .

اگرچه گوگل همچنان حرف اول را در موتورجستجو می زند ، اما یاهو حضور فعال تری در دنیای اینترنت دارد و رضایت کاربران اینترنتی از سایت های متنوع یاهو ، خدمات پست الکترونیک ، گروه های یاهو و دیگر امکانات این سایت به سرعت در حال افزایش است .

دلیل اصلی این برتری زیبا و مناسب بودن ظاهر و شمایل سایت یاهو و کاربری آسان آن ذکر شده است .

اما گوگل چندین سال است که هیچ تغییری نکرده است و کاربران از این وضع خسته شده اند .

تلویزیون اینترنتی

کارنت تی وی؛ تلویزیونی برای نسل اینترنت

با گسترش امکانات عکس برداری و تصویربرداری دیجیتال و گسترش پدیده ای به نام "شهروندان خبرنگار"، بسیاری از رسانه های مطرح در چند سال گذشته به بهره گیری از تصاویر ارسال شده به وسیله مخاطبان علاقمند شده اند.
ال گور
ال گور کارنت تی وی را با هدف 'دموکراتیزه' کردن رسانه راه اندازی کرده است

شبکه تلویزیونی "کارنت تی وی" که در سال ۲۰۰۵ به وسیله ال گور معاون رئیس جمهور سابق آمریکا راه اندازی شد، در این زمینه پیشرو بوده و سی درصد از پخش روزانه خود را به برنامه های ارسالی بییندگان اختصاص داده است.

به گفته آقای گور، کارنت تی وی تلویزیونی است که "پاسخگوی نیاز نسل اینترنت" است و با کمک به حضور مردم در این رسانه به گسترش مردم سالاری در آن کمک می کند.

کارنت تی وی در ۴۰ میلیون خانه آمریکایی دریافت می شود و مجموعه ای از برنامه های کوتاه سه تا هفت دقیقه ای به نام 'پاد' را پخش می کند.

این شبکه همچنین با همکاری سایت گوگل سر هر ساعت بر اساس موضوع های مورد علاقه جستجوگران در اینترنت یک بخش خبری سه دقیقه ای را پخش می کند.

به گفته مارک گلدمن مدیر اجرایی کارنت تی وی، مخاطبان این شبکه، هر روز با ارسال برنامه های مختلف درباره موضوع های مختلف خبری، مسائل روز، مد روز، موسیقی و موضوع های اجتماعی به تنوع برنامه های کارنت تی وی کمک می کنند.

آقای گلدمن می گوید: "در جذب برنامه های تولید شده به وسیله مخاطبان موفقیت چشمگیری داشته ایم. وقتی این تلویزیون را راه اندازی کردیم، توقع داشتیم تنها ۵ تا ۱۰ درصد از برنامه هایمان به وسیله بینندگان تامین شود ولی این رقم در ابتدا ۲۰ درصد و الان بیشتر از ۳۰ درصد است."

کوین ایپس یکی از مخاطبان کارنت تی وی است که به تهیه برنامه برای این شبکه مشغول است.

 کارنت تی وی به حضور خود در کشورهای مختلف به عنوان یک گفتگوی جهانی نگاه می کند
 
مارک گلدمن

آقای ایپس که از ساکنان سانفرانسیسکو است، ساختار آزاد این شبکه را علت همکاری با آن عنوان می کند:

"کارنت تی وی به من اجازه داده تا کارهایم را برای مخاطبان آمریکایی به نمایش بگذارم. این در حالی است که کارنت تی وی هیچ دخل و تصرفی در محتوای برنامه های تولیدی مخاطبان انجام نمی دهد ولی این امکان را به ما داده تا صدایمان را به گوش دیگران برسانیم. این تلویزیون راه جدیدی را پیش روی شهروندان مسؤولی که نگران اوضاع اجتماعی هستند گذاشته و به دموکراتیزه شدن رسانه کمک کرده است."

'استقبال جهانی'

استقبال بالای مخاطبان از تهیه برنامه برای کارنت تی وی باعث شده تا مسؤولان این شبکه به فکر گسترش حضور خود در بازار جهانی بیفتند.

به گفته مارک گلدمن میزان بالای برنامه های ارسال شده به وسیله شهروندان بریتانیایی باعث شد تا کارنت تی وی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را در بریتانیا و ایرلند آغاز کند:

"در حال حاضر ۴۰ درصد برنامه های ارسالی بینندگان از خارج از آمریکا و بریتانیا به دستمان می رسد. با آغاز فعالیت های کارنت در بریتانیا متوجه شدیم در این کشور و در ایرلند به خوبی شناخته شده هستیم و تولیدات مخاطبان در اینجا گاهی از تولیدات بینندگان آمریکایی بهتر است. برای همین قصد داریم سراغ کشورهای دیگر هم برویم و فعالیتمان را گسترش دهیم."

آقای گلدمن می گوید کارنت تی وی به حضور خود در کشورهای مختلف به عنوان یک گفتگوی جهانی نگاه می کند.

سرویس جدید

عرضه سرویس جدید جست‌وجوی وب‌سایت شرکت‌ها توسط گوگل

بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی جست‌وجوی وب و تبلیغات آنلاین جهان اعلام کرد که سرویس جدیدی را برای وب‌سایت شرکت‌های کوچک عرضه می‌کند که به بازدیدکنندگانشان امکان می‌دهد اطلاعات داخل سایت آن‌ها را جست‌وجو کنند.Go to fullsize image

به گزارش ایسنا، گوگل سرویس جدیدی با نام Google Custom Search Business Edition را در ازای مبلغ 10 دلار در سال به وب سایت شرکت‌های کوچک عرضه می‌کند.

سرویس رایگان و تبلیغاتی گوگل به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد که اطلاعات داخل یک وب‌سایت خاص را جست‌وجو کنند اما قابل سفارشی شدن نیست.

بنا بر اعلام، Google Appliance به یک شرکت امکان می‌دهد با استفاده از این دستگاه به مشتریان خود قابلیت جست‌وجوی اطلاعات عمومی‌ موجود و اطلاعات امنی را بدهند که شرکت مذکور خواهان باقی ماندن آن در سایت خود و در عین حال تضمین دسترسی مشتریان به آن است.

این سرویس یک گزینه‌ی میانی بین سرویس رایگان با پخش تبلیغات Custom Search Engine و

Google Appliance است که دستگاهی سخت‌افزاری است و به قیمت دو هزار دلار فروخته می‌شود و مشتریان می‌توانند آن را کنترل کنند.

سرویس جدید گوگل مستلزم طی یک روند ثبت‌نام سه مرحله‌ای است که 10دقیقه طول می‌کشد و به مشترکان سایت‌ها امکان می‌دهد تا پنج هزار صفحه را در داخل یک وب‌سایت خاص جست‌وجو کنند.