هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

رتبه ایران

ایران در رتبه آخر IT جهان!

طبق آخرین رتبه بندی کشورهای جهان در سال 2007 میلادی که بر اساس صحنه رقابتی صنعت فناوری اطلاعات صورت گرفته است، کشور ایران با کسب رتبه شصت و چهارم در واقع در پایین ترین جایگاه دنیا قرار گرفته است.

در این رتبه بندی کشور ایالات متحده آمریکا جایگاه نخست را کسب کرده است و پس از آن کشورهای ژاپن، کره جنوبی و انگلستان به ترتیب مقام ها دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند. بیش از شصت کشور جهان توسط واحد کاوش اکونومیست در این مسابقه رتبه بندی، مقایسه شده اند.

به گفته مقامات رسمی موئسسه اکونومیست، شیوه کسب امتیاز در این فهرست بر مبنای ساختارهای زیر بنایی آی تی کشورها، محیط تجارت الکترونیک، گنجایش نیروی انسانی، چهارچوب قانونی، سیاست گذاری های حامی از بخش خصوصی و پشتیبانی از تلاش در حوزه های تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات بوده است.

کشور ایران در بخش رتبه بندی منطقه ای خاورمیانه و آفریقا با کسب امتیاز 15.7 نه تنها در این بخش بلکه در کل لیست رتبه آخر را دریافت کرده است. بطوریکه کشورهایی مانند الجزایر و نیجریه به ترتیب با کسب 20 و 18 امتیاز بالاتر از ایران فهرست شده اند. قابل ذکر است که مقام نخست این گروه به رژیم اشغالگر قدس تعلق گرفته است.

مهندس "دنیس مکولی" مدیر EIU و پژوهشگر فناوری جهان در خصوص این رتبه بندی می گوید: "کشور های مورد مقایسه در این فهرست، دارای ارتباط محکمی در میان یکدیگر می باشند و توانایی حضورشان در این مقایسه و نتایج بدست آمده نشان از نیروی بخش آی تی (فناوری اطلاعات) آن کشور است."

گفتنی است که به عقیده سایت اطلاع رسانی C|Net کشور انگلستان با ارتقای جایگاه خود به مقام چهارم جهان پیشرفت چشمگیری در حوزه فناوری اطلاعات داشته است و در واقع سریعترین کشور در حال توسعه بخش فناوری اطلاعات محاسبه شده است.

در ادامه گزارش EUI گفته شده است که با این حال، یک شکاف تهی میان کشورهای دارای حکومت های قابل انعطاف از نظر اقتصادی و دیگر کشورها وجود دارد به مانند وجه اقتصاد امریکا و کشور بریتانیا یا دیگر بازارهای مشابه نزدیک به یکدیگر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد